محله بلوار اباذر تهران کجاست؟ + قیمت املاک و آپارتمان | نقشه | محله های اطراف 😍 ☑

نمودار ارزیابی کلی محله

دسترسی های اتوبانی
عالی
دسترسی به مراکز خرید
خوب
آب و هوای محله
عالی
بافت مسکونی
نوساز

فهرست مطالب

دانلود نقشه با کیفیت تهران

محله بلوار اباذر کجاست؟ قیمت املاک و آپارتمان | نقشه | محله های اطراف

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و بزرگوار مجموعه 021 هوم، اگر یک آشنایی مختصر با وب سایت ما داشته باشید متوجه می شوید که ما یک دانشنامه املاک را برای شما تدارک دیده ایم که با مطالعه آن می توانید به اطلاعات بسیار خوبی در مورد آشنایی با مناطق، محله ها و شهرک های سرتاسر تهران دست پیدا کنید.

پس از معرفی مفصل غرب تهران و مناطق آن به بررسی و معرفی تک تک محله های غرب تهران می پردازیم.

محله اباذر یکی دیگر از محله های زنده و شاداب غرب تهران است که به اغذیه فروشی های خوشمزه و نابش معروف است. پیام های زیادی دریافت کردیم که از ما سوال شده بود محله اباذر تهران کجاست؟

برای همین تصمیم گرفتم تا راجع به این محله ی دنج و دوست داشتنی یک مقاله کامل و مختصر مفید آماده کنم تا کمک کوچکی به افرادی که قصد خرید خونه، راه اندازی کسب و کار و یا دریافت خدمات ساختمان و املاک در محله اباذر رو دارند، کرده باشم.

 

ویدئو محله گردی جهت آشنایی بیشتر با محله اباذر

بلوار ابوذر محله اباذر تهران کجاست؟

یکی دیگر از گزینه های خرید آپارتمان در منطقه ۵، خرید خانه در بلوار اباذر است. محله‌ای پر تقاضا در شمال غرب تهران و حاشیه بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی. اما به نظر شما دلیل این همه تقاضا؟

رشد ارزش ملک در این محله به چند سال قبل برمیگردد، در واقع می توان گفت افتتاح پردیس زندگی و تأسیس چندین پارک در نقاط مختلف این محله و همچنین دسترسی آسان به شریان های اصلی شهر و حضور برندهای غذایی مطرح در این محله، از عواملی بودند که برای رشد این محله کمک بسزایی کردند.

محله اباذر در دوسال گذشته، جزو محلاتی بود که بیشترین تعداد معاملات مسکن را در تهران، به خود اختصاص داده است و حتی در گرانی های چندسال اخیر مسکن، خرید خانه در این محله کاهش نیافت که هیچ برعکس فروش در این محله افزایش هم یافت.

کلید واژه ها : محله اباذر ، بلوار اباذر کجاست ، خرید آپارتمان در محله بلوار اباذر ، اجاره آپارتمان در بلوار اباذر ، مشارکت در ساخت بلوار محله اباذر ، املاک بلوار اباذر ، مشاور املاک بلوار اباذر ، خیابان آیت الله کاشانی بلوار اباذر ، بلوار ابوذر پل پنجم کجاست ، بلوار ابوذر پل ششم ، خیابان پیامبر تهران کجاست ، فلکه دوم صادقیه بلوار اباذر ، نقشه بلوار اباذر ، بلوار ابوذر پل دوم ، قیمت خانه در بلوار اباذر ، قیمت خانه در بلوار اباذر ، 

نقشه محله بلوار اباذر

تاریخچه محله اباذر

تهران، قریه ای در شمال ری کنونی بود که در زمان آقا محمدخان قاجار به عنوان پایتخت انتخاب شد. از آن زمان تابحال تهران همواره در حال گسترش است. در طی ۵۰ سال اخیر تهران از چهار جهت شمال، غرب، جنوب و شرق مدام در حال افزایش وسعت بوده و امروزه حتی روستاهای کوچکی که تا نیم قرن پیش در حاشیه تهران به چشم نمی‌آمدند،، رفته رفته با تغییر چهره‌ی بافت ویلایی و روستایی به آپارتمان های مرتفع، جزئی از کلان شهر تهران شده اند.

این محله نیز از همین روستاهای قدیمی بوده است.

جالب است که بدانید تا ۵۰-۶۰ سال پیش این محله وجود خارجی نداشت. این محله در محدوده‌ی دو روستای حسین آباد و کاظم آباد (که خود از توابع کن بودند) قرار داشت. روستاهایی در جنوب روستای سر سبز باغ فیض که برخلاف آن زمین های بایری داشت و از طرفی هم به دلیل طرح های ساخت و ساز اهالی این دو روستا، امکان ساخت خانه در زمین های خود را نداشتند.

حدوداً در سال های ابتدایی دهه پنجاه همزمان با ساخت ورزشگاه آزادی (آریامهر سابق) و پس از برگذاری بازی های آسیایی در تهران (در زمان حکومت پهلوی)، توجه به مناطق غربی تهران بیشتر شد و این محله که در آن زمان در نزدیکی مسیر جاده تهران به کن هم بود با گذشت زمان رشد کرد و ساخت و ساز در آن رونق گرفت.

اما بیشتر رشد بافت شهری در این محله به سال‌های بعد از انقلاب اسلامی در ایران و گسترش تهران و پیشروی به سمت غرب برمیگردد.

محله بلوار اباذر

همسایه های محله اباذر

این محله در شمال شرقی بزرگراه آیت الله کاشانی قرار گرفته و از شمال با باغ فیض، از غرب با محله مهران، از جنوب با کوی فردوس و از شرق با منطقه 2 و محله مرزداران همسایه است.

بافت مسکونی محله اباذر چه نوع ساختمان هایی را شامل میشود؟

بافت مسکونی محله اباذر، تقریبا نو ساخت بوده، خصوصاً در سال های اخیر که با افزایش قیمت ملک در تهران، حجم زیادی از انبوه سازان برای ساخت آپارتمان به این محله سرازیر شده و آخرین خانه های ویلایی در این محله در حال تبدیل شدن به ساختمان های بلند می باشد.

ارزیابی اهالی محله اباذر تهران

با اینکه این محله قدمت بالایی ندارد اما اکثر شهروندان آن اهالی قدیمی این محله هستند که در ابتدای شکل گیری به این محله مهاجرت کرده اند. با توجه به دارا بودن امکانات رفاهی و به خصوص فرهنگی مناسب، ساکنین این محله از سطح سواد و فرهنگ بالایی برخوردارند.

دسترسی های اتوبانی محله اباذر چگونه است؟

محله اباذر از جنوب با بلوار آیت الله کاشانی آغاز و در شمال به بزرگراه حکیم منتهی می شود. این محله همچنین همانند سایر محله های منطقه غرب تهران، از دسترسی خوبی برخوردار است و از شرق به بزرگراه اشرفی اصفهانی و از غرب به بزرگراه شهید ستاری دسترسی دارد.

دسترسی محله اباذر به حمل و نقل عمومی چگونه است؟

رفت و آمد اتوبوس ها و تاکسی ها به جنت آباد، لاله، شهر زیبا و شهران از جنوب این محله و بلوار آیت الله کاشانی است. همچنین ایستگاه تاکسی در جنوب این بلوار، مسافران این محله را تا شمال آن جابجا می کنند. از دیگر دسترسی های مهم این محله، می توان به ایستگاه های بی آر تی سازمان آب و مرزداران در اشرفی اصفهانی، ایستگاه های مترو اشرفی اصفهانی و مرزداران در غرب این محله و ایستگاه مترو صادقیه در جنوب آن اشاره کرد.

محله اباذر

فست فودی ها / مکان های تجاری و تفریحی محله اباذر

پردیس زندگی، تنها بعنوان یک سینما فعالیت نمی کند بلکه این مجموعه بکر مرکز خرید چند طبقه است که علاوه بر سالن سینما دارای چندین واحد تجاری مثل بوتیک های فروش لباس، لوازم ورزشی، کیف و کفش، لوازم آرایشی، اسباب بازی و … است. این مجموعه دارای فودکورت بزرگ متشکل از چندین برند های معتبر غذایی هم هست.

علاوه بر این وجود تعداد خیلی زیاد رستوران، طباخی، کباب ترکی، فست فود و سایر ایستگاه های شکم از ویژگی های بارز این محله محسوب می شود.

پارک های معروف محله اباذر :

  • بوستان بزرگ میعاد
  • بوستان پیامبر اعظم 
  • بوستان نهاوندیان
  • بوستان سوگند
بیمارستان پیامبران اباذر

بیمارستان پیامبران در محله اباذر :

مهمترین مرکز درمانی در این محله، بیمارستان پیامبران است. بیمارستانی مجهز و فوق تخصصی که تقریباً همه‌ی حوزه های درمانی را شامل می شود و نامی آشنا برای اهالی غرب تهران می باشد. همچنین در این محله به غیر از بیمارستان پیامبران، تعدادی داروخانه و درمانگاه کوچک و بزرگ نیز وجود دارد.

بلوار اباذر 1

مراکز فرهنگی محله اباذر :

یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی محله اباذر، پردیس زندگی است. پردیس زندگی در سال ۸۸ ساخته شده و دارای ۵ سالن نمایش فیلم و جمعاٌ دارای ظرفیت ۱۰۰۰ نفر برای اکران برنامه های روز ایران و جهان است. دیگر مراکز فرهنگی محله اباذر در سرای محله اباذر قرار دارند که در ادامه به معرفی آن میپردازیم.

سرای محله اباذر :

از دیگر مراکز فرهنگی در این محله می توان به سرای محله آن اشاره کرد که شما می توانید برای گذران اوقات فراغت و شرکت در کلاس های آموزشی به آن مراجعه کنید.

سرای محله اباذر در در بزرگراه اشرفی اصفهانی، خیابان پیامبر، ابتدای خیابان اسکندرزاده قرار دارد. کلاس ها و امکانات ارائه شده توسط سرای محله اباذر شامل: خانه کودک (آموزش مفاهیم پایه علوم، ریاضی، زبان، نقاشی، موسیقی، بازی درمانی و مشاوره کودک) کتابخانه ویژه بانوان و آقایان آموزش زبان بصورت حضوری و مجازی توسط اساتید مجرب در همه‌ی پایه ها، آموزش موسیقی توسط فارغ التحصیلان برتر رشته های موسیقی، کلاس های ورزشی پیلاتس، ایروبیک، ژیمناستیک، یوگا، تکواندو، فیتنس، تی آر ایکس، دفاع شخصی، کاراته و دیگر کلاس های هنری شامل فتوشاپ، عکاسی، رباتیک، رایانه، حسابداری، قالیبافی، خوش‌نویسی، آشپزی و… می شود.

چه دلایلی باعث می شود تا ما به فکر خرید خانه در محله اباذر تهران باشیم؟

یکی دیگر از بهترین گزینه های خرید خانه در منطقه ۵ تهران، خرید خانه در محله اباذر است که هم از دسترس خوبی برخوردار است و هم امکانات رفاهی نسبتا مطلوبی دارد. با این وجود با امکاناتی که در این مقاله بهشون اشاره کردیم رشد مسکن در این محله روز به روز رو به افزایش است و برای سرمایه گذاری گزینه خیلی خوبی می باشد. پیشنهاد ما این است که علاوه بر این محله، به برررسی محله های اطراف، مثل خرید خانه در باغ فیض یا خرید آپارتمان در مرزداران هم نگاهی بیاندازید و در صورت لزوم، از طریق تماس با ما، از مشاوره‌ی کارشناسان «۰۲۱هوم» بهره مند شوید.

قیمت خرید و اجاره واحد آپارتمان در محله اباذر منطقه 5 تهران

قیمت اجاره و خرید آپارتمان در این محله بستگی به سال ساخت و نوع مصالح به کار رفته در آن، دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان درمورد خرید مسکن و سرمایه گذاری، می‌توانید با کارشناس ما در بخش آگهی ها تماس حاصل نمایید.

شما عزیزان اگر قصد خرید یا سرمایه گذاری در این منطقه را دارید، میتوانید با مشاور‌ه‌ی رایگان « ۰۲۱ هوم » و اعتماد به شبکه‌ی جامع مشاوران املاک معتبر در این منطقه، خرید خود را به آسانی و با امنیت خاطر پیگیری کنید.

میدونستید میتونید با ثبت دیدگاهتون مقاله را تکمیل کنید ؟

4.9/5 - (22 امتیاز)

نظر

  • اسدی
    1 , 10 , 1400 در 11:28 ق.ظ

    محله اباذر قیمتاش نسبت به دسترسی و امکاناتش خیلی خوبه

  • علی
    3 , 10 , 1400 در 12:41 ب.ظ

    در محله ی اباذر ساخت و ساز پیشرفت خوبی داشته

  • جعفری
    3 , 10 , 1400 در 12:43 ب.ظ

    مسکن های تازه ساخت و زیبا و زیادیی در محله ی اباذر ساخته شده

  • رضایی
    3 , 10 , 1400 در 12:44 ب.ظ

    محله اباذر از نظر رفت امد امکانات خیلی خوب و راحتی داره و دسترسی راحتی به وسایل نقلیه داره

  • جهانی
    17 , 12 , 1400 در 2:27 ق.ظ

    محله ابودز بسیار اپارتمان های شیکی داره و همچنان درحال ساخت اپارتمان های باکلاسه

  • همتی
    17 , 12 , 1400 در 2:29 ق.ظ

    دسترسی محله ابوذر به مترو اتوبوس و..بسیار راحتههه

  • عطیه
    17 , 12 , 1400 در 2:30 ق.ظ

    یکی از خوبیای محله ابوذر دسترسی راحت به مراکز خریده ک بسیار کامله

  • صادق مرادی
    17 , 12 , 1400 در 7:16 ق.ظ

    یکی از محله های خوب منطقه پنجه که دسترسی خیلی خوبی به همه جا داره

  • سعید رحمتی
    18 , 12 , 1400 در 12:17 ب.ظ

    بلوار اباذر با بلوار ابوذر توی منطقه پنج یکیه یا با هم فرق میکنن؟

  • یوسف
    19 , 12 , 1400 در 1:28 ق.ظ

    اکثر ساختمان های محله ابوذر نوساخت و خیلی شیک و جای خوبیه برای زندگی

  • اتنا
    19 , 12 , 1400 در 1:30 ق.ظ

    یکی دیگه از خوبی های این منطقه اینه که علاوه بر بیمارستان فوق تخصصی چندین درمانگاه و بیمارستان پیشرفتع هم داره

    • ارسلان
      13 , 04 , 1401 در 0:26 ق.ظ

      ابوذر واقعا محله با کلاس نشیناس

  • ماهان
    19 , 12 , 1400 در 1:31 ق.ظ

    خیلی ممنون از اطلاعات دقیقتون مخصوصا در مورد بافت مسکونی محله ابوذر
    بسیار عالی و مفید بودن خسته نباشین

  • صفایی
    24 , 12 , 1400 در 1:56 ق.ظ

    منطقه اباذر اکثرا نو ساخته و مسکن های خوبی داره و دسترسی به امکانات خوبی ام داره

  • کریمی
    24 , 02 , 1401 در 12:22 ب.ظ

    خسته نباشین منطقه اباذر جزو منطقه چند تهران حساب میشه؟

  • ایرج
    24 , 02 , 1401 در 12:25 ب.ظ

    سلام من قصد خرید خونه در این محله رو دارم اگه میشه راهنماییم کنین که تقریبا با چقد و کدوم قسمت مناسب تره برای زندگی ممنون میشم

  • جابر
    21 , 10 , 1401 در 11:47 ب.ظ

    وقتتون بخیر قیمت خرید واحد در محله اباذر از متری چقدر شروع میشع؟

  • هستی
    21 , 10 , 1401 در 11:48 ب.ظ

    سلام
    خیلی ممنون از مقاله خوبتون
    قصد سرمایه گزاری در این محله رو دارم اگه میشه شماره یکی از همکاران تون رو برای مشاوره بزاریذ

  • الهام
    21 , 10 , 1401 در 11:50 ب.ظ

    وقتتون بخیر دفتر فروشتون کجاست؟

  • امیر
    21 , 10 , 1401 در 11:52 ب.ظ

    محله اباذر دسترسیش به بزرگراه ها خیلی خوبه و امکانات داخل محله هم خیلی خوبه

افزودن دیدگاه