معرفی 0 تا 100 محله سعادت آباد | تاریخچه + معرفی جاذبه های گردشگری ، لوکیشن ، املاک ، قیمت آپارتمان + نقشه محله

نمودار ارزیابی کلی محله

دسترسی های اتوبانی
عالی
دسترسی به مراکز خرید
عالی
آب و هوای محله
عالی
بافت مسکونی
نوساز

آنچه در این مقاله می‌خوانید

دانلود نقشه با کیفیت تهران

کلیدواژه ها : سعادت اباد  ، شهرک غرب بهتره یا سعادت اباد ، مترو سعادت آباد ، محله های سعادت اباد ، آدرس سعادت آباد تهران

بهترین منطقه سعادت آباد کجاست

سعادت آباد یکی از محله های مجلل و لوکس نشین تهران محسوب می شود که در شمالی ترین ناحیه منطقه ۲ تهران و در دامنه جنوبی کوه های البرز قرار دارد .
به طور کلی سعادت آباد همانند همسایه جنوبی خود یعنی شهرک غرب جزو محله های گران قیمت تهران محسوب می شود . سطح بالا امکانات رفاهی ، دسترسی مناسب به نقاط مختلف پایتخت و آب و هوای مطلوب از عوامل بالا بودن هزینه های زندگی در سعادت آباد تهران است .
اگر قصد آشنایی با این محله ، خرید آپارتمان و یا اجاره خانه در سعادت آباد تهران را دارید باما تا انتهای این مطلب همراه باشید .

کلیدواژه ها : زندگی در سعادت آباد تهران ، قیمت خانه در سعادت آباد ، قیمت خانه در سعادت آباد متری چند ، قیمت آپارتمان در سعادت آباد میدان کاج ، اجاره آپارتمان در سعادت آباد تهران

تاریخچه بنا شدن این محله به سالهای آخر دهه ۲۰ شمسی در پایتخت و فردی دور اندیش به نام سید ضیاءالدین طباطبایی یزدی باز می گردد . این شاخص در سال ۱۳۲۷ هجری شمسی روستای مخروبه ای را که در آن زمان زمین هایش به حالت شن و ریگزار درآمده بود و اربابی هم داشت ، در شمال تهران خریداری کرد . آقای طباطبایی یزدی در سال‌های ابتدایی با استخدام آشنایان و کشاورزان نزدیک که همگی سید بودند کار را آغاز کرد و این ده را سادات آباد نامید . کار اصلی اهالی سادات آباد یونجه کاری ، گندم کاری و پرورش خرگوش بود .

آقای طباطبایی از طریق فروش محصولات کشاورزی ، گوشت خرگوش ها به مغازه های چهارراه استانبول تهران و پوست و پشم خرگوش ها به بازرگانان و تولیدکنندگان برای ساخت کلاه و پالتو ، پول بسیاری به دست آورد و سپس آن را صرف آباد کردن روستا و گسترش آن و مهمتر از همه رساندن آن به آب کرد .

علت نامگذاری و تاریخچه محله سعادت آباد :

کلیدواژه ها : قیمت خانه ویلایی در سعادت آباد ، قیمت. هر متر زمین. در. سعادت. آباد ، قیمت خانه ویلایی در سعادت آباد، سعادت اباد تهران ، املاک سعادت آباد ، خرید آپارتمان در سعادت آباد ، مشارکت در ساخت سعادت آباد ، اجاره آپارتمان در سعادت آباد

آدرس سعادت آباد تهران :

برای رسیدن به محله سعادت آباد از هر نقطه ای از تهران میبایست خود را به اتوبان یادگار امام و یا نیایش برسانید و پس از آن به سعادت آباد تهران در شمال منطقه ۲ برسید .

همسایه های سعادت آباد کدام محله ها هستند ؟

محله سعادت آباد تهران یکی از محله های غرب تهران است که از سمت شمال با کوی فراز و محدوده فرحزاد ،
از غرب با محله پونک و شهرک نفت (منطقه ۵ شهرداری تهران )
از جنوب با محله شهرک غرب تهران
و در نهایت از سمت شرق با مجموعه ورزشی انقلاب ، سازمان صدا و سیما و نمایشگاه بین المللی تهران همسایه است .

کلیدواژه ها : قیمت آپارتمان در بلوار دریا سعادت آباد ، قیمت آپارتمان در خیابان مروارید سعادت آباد ، قیمت آپارتمان در بلوار 24 متری سعادت آباد ، قیمت اپارتمان چندسال ساخت در سعادت اباد

شهرک غرب بهتره یا سعادت اباد

شهرک غرب بهتره یا سعادت آباد ؟

در چند دهه گذشته همیشه این بحث مطرح بوده است که…

شهرک غرب برای زندگی و سکونت بهتر است یا محله سعادت آباد ؟؟؟

گرچه برای مقایسه این دو محله نیاز به آمار ها و داده های بسیاری است اما با جمع آوری اطلاعات مختلف در این زمینه به یک مقایسه کلی پرداخته ایم . خوب از لحاظ قدمتی هردو محله شهرک غرب و سعادت آباد دارای تاریخچه طولانی و قدمت بالایی هستند . از نظر بافت مسکونی هم داره شهرسازی نوین و هر دو محله ساکنان سطح بالایی را در خود جای داده اند . همچنین از نظر امکانات رفاهی نیست سعادت آباد و شهرک غرب تقریباً در یک جایگاه قرار دارند . اما به طور کلی از نظر دسترسی به اتوبان ها و یا مرکز شهر شهرک غرب در رده بالاتری قرار می‌گیرد .

کلیدواژه ها : قیمت آپارتمان در کوی فراز سعادت آباد ، کوی فراز کجاست ، كوي فراز سعادت اباد ، قیمت آپارتمان در سعادت آباد آسمانها ، قیمت برج در سعادت اباد ، خرید آپارتمان سعادت آباد علامه ، اجاره آپارتمان در سعادت آباد و شهرک غرب

بافت مسکونی سعادت آباد چگونه است ؟

سعادت آباد تهران بافت مدرنی دارد، با اندکی گشت و گذار در سطح محله می توان فهمید که سعادت آباد دارای بافت نوسازی است زیرا کمتر آپارتمان سن بالایی در کوچه ها و خیابان های سعادت آباد دیده می شود. در واقع اکثر آپارتمان های مسکونی و برج های مجلل و مدرن در سعادت آباد تهران دربیست سال اخیر طراحی و ساخته شده اند . به دلیل قرارگیری تعداد کمی از مراکز و سازمانهای دولتی در سعادت آباد اکثر خیابانهای سعادت آباد در بیشتر ساعات روز خلوت هستند . البته شهرسازی مردم و خیابان های عریض و پهن هم از دیگر عوامل ترافیک کم در سعادت آباد منطقه ۲ تهران هستند .

جمعیت و شهروندان محله سعادت آباد منطقه ۲ :

سعادت آباد تهران جمعیتی بالغ بر ۵۶۰ هزار نفر دارد که این جمعیت چیزی در حدود ۱۴۰ هزار خانوار را شامل می‌شوند . نکته ای که وجود دارد بالا بودن سطح امکانات رفاهی در سعادت آباد است دسترسی عموم افراد در این محله را به امکانات آموزشی و رفاهی آسان می کند به طوری که اکثر شهروندان سعادت آباد دوره تحصیلات دانشگاهی هستند .

قیمت خانه در سعادت آباد متری چند

قیمت خرید آپارتمان در سعادت آباد :

سعادت آباد هم مثل همسایه جنوبی خود یعنی شهرک غرب تهران همیشه جزو گرانترین محله های پایتخت بوده است . در حالی که در سال ۹۷ قیمت هر متر مربع آپارتمان در سعادت آباد تهران بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان بود اما امروزه قیمت های بالای ۱۰۰ میلیون تومان برای هر متر مربع آپارتمان در سعادت آباد هستیم . اگر قصد خرید آپارتمان در سعادت آباد را دارید پیشنهاد می کنید از قسمت جستجوی آگهی ها نگاهی به آخرین فایل های موجود و قیمت های به روز بیندازید .

مسیر های اتوبانی سعادت آباد تهران :

خوشبختانه سعادت‌آباد از هر چهار جهت به اتوبان منتهی می شود و این باعث دسترسی عالی به اتوبان های دیگر و شریان‌های اصلی کلانشهر تهران می‌شود .
اتوبان یادگار امام از قسمت غربی سعادت آباد عبور میکند و پس از گذر از بخش شمالی سعادت آباد بزرگراه شهید چمران در قسمت شرقی متصل می شود .
بزرگراه هاشمی رفسنجانی نیز در امتداد بزرگراه شهید آبشناسان ، سعادت آباد را به اتوبان نیایش و شرق تهران متصل می کند .v

هتل اسپیناس پالاس

دسترسی به حمل و نقل عمومی در سعادت آباد چگونه است ؟ مترو سعادت آباد کجاست؟

در حال حاضر در در تابستان سال ۱۴۰۰ نزدیکترین ایستگاه مترو به سعادت آباد ، ایستگاه مترو میدان صنعت می باشد البته در آینده نزدیک ایستگاه مترو میدان کتاب در این شهرک افتتاح می شود همچنین از دیگر راههای ارتباطی به سایر نقاط تهران با وسایل حمل و نقل عمومی ، خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی هستند که از پایانه های مختلف و مسافران بسیاری را به سراسر تهران جابجا می کنند .

مراکز تجاری و تفریحی سعادت آباد :

سعادت آباد از نظر مراکز تجاری تفریحی سطح متوسطی دارد اما نزدیکی به مهمترین مراکز تفریحی خیال شما را از بابت تعطیلات راحت می کند .
مراکز تفریحی تجاری مانند :
-بام تهران
-ناحیه گردش‌گری فرحزاد
-اردوگاه تفریحی موسسه شهدای موتلفه اسلامی
-مجموعه ورزشی الزهرا
-مجتمع تجاری اپال

بهترین منطقه سعادت آباد کجاست

بهترین بوستان های سعادت آباد کجا هستند؟

پارک ژوراسیک تهران ، بلوار شهید عزتی
پارک پرواز سعادت اباد ، کوی فراز میدان بهرود
بوستان طاهر خانی انتهای خیابان طاهر خانی
بوستان کوهستان ، انتهای کوهستان نرسیده به یادگار
پارک بوستان ، میدان کتاب
بوستان صرافها ، صرافهای شمالی
بوستان سنگی ، بلوار سعادت آباد نبش یازدهم شرقی
بوستان آتی ساز ، شهرک آتی ساز
بوستان بزرگ شقایق سعادت آباد
بوستان پدر ، خیابان عبقری

آدرس سعادت آباد تهران

بیمارستان های سعادت آباد :

از دیگر نشانه‌های وفور امکانات رفاهی در سعادت آباد وجود مراکز درمانی و بیمارستان های متعدد در سطح محله است از جمله بیمارستان های معروف غرب تهران و محله سعادت آباد می توان به :
-بیمارستان عرفان در خیابان ریاضی بخشایش
-بیمارستان پارسیان واقع در میدان فرهنگ
-و بیمارستان فوق تخصصی شهید مدرس در بلوار سعادت آباد اشاره کرد .

البته ناگفته نماند که این محله دارای درمانگاه های شبانه روزی داروخانه‌ها و دامپزشکی های دیگری هم هست .

قیمت خانه در سعادت آباد

مراکز فرهنگی و مذهبی سعادت آباد :

سعادت آباد از گذشته تا کنون دارای مراکز فرهنگی و مذهبی گوناگون بوده است . دارا بودن فرهنگسراهای متعدد ، کتابخانه‌ها ، مساجد و حسینیه ها ، بسیاری از علاقمندان به فرهنگ و هنر و یا برگزاری مراسمات مذهبی را به خود جذب می کند .
از معروفترین مراکز فرهنگی و مذهبی سعادت آباد می توان به
-کتابخانه سعادت آباد
-سرای محله آسمانها
-مجموعه فرهنگی حیات
-مسجد جامع الزهرا
-مسجد معارف
و … اشاره کرد .

دیگر امکانات رفاهی سعادت آباد :

توضیحات بالا محله سعادت آباد یکی از محله های غرب تهران است که دارای بالاترین سطح امکانات رفاهی در بین سایر محلات است از دیگر امکانات رفاهی محله سعادت آباد می توان به
جایگاه سوخت یادگار امام (ره) ، اتوبان یادگار امام بعد از خروجی کردستان
بازار میوه و تره‌بار محلی ، بلوار پاکنژاد
مجموعه آبی و استخر و … اشاره کرد .

قیمت برج در سعادت اباد

نتیجه گیری کلی درباره خرید خانه در سعادت‌آباد :

سعادت آباد منطقه ۲ ، نه تنها در شهر تهران بلکه در تمام ایران عزیزمان محله نام آشناس و به نظر بیشتر کسانی که در این محل زندگی کردند و یا به این محل رفت و آمد داشتند سعادت آباد یکی از بهترین محله های مسکونی پایتخت بزرگ ایران است که دارای ساختمانهای مجلل برج های مدرن آپارتمانهای ساخته شده با استانداردهای روز دنیا است . با توجه به این تعاریف صد درصد هزینه های زندگی در سعادت‌آباد نیز بالاست و این امر زندگی در سعادت آباد را برای خانواده های سطح متوسط ، کمی مشکل تر می کند

شما عزیزان اگر قصد خرید یا سرمایه گذاری در این منطقه را دارید ، میتوانید با مشاور‌ه‌ی رایگان « ۰۲۱ هوم » و اعتماد به شبکه‌ی جامع مشاوران املاک معتبر در این منطقه ، خرید خود را به آسانی و با امنیت خاطر پیگیری کنید

میدونستید میتونید با ثبت دیدگاهتون مقاله را تکمیل کنید ؟

4.8/5 - (35 امتیاز)

نظر

  • حیدر صالح
    21 , 05 , 1400 در 5:43 ب.ظ

    سعادت آباد عشقی ایران و تهران ♥️🔥🔥🔥

  • محسن میرسلیمی
    22 , 05 , 1400 در 6:50 ق.ظ

    خیلی مقاله جامعی بود محله سعادت آباد واقعا خیلی خوش آب و هواست بافت خوبی هم داره

    • علی رحیمی
      23 , 08 , 1401 در 11:31 ب.ظ

      سعادت آباد با اختلاف یکی از بهترین و دنج ترین مناطق تهرانه

  • آتنا دادور
    26 , 05 , 1400 در 10:06 ب.ظ

    مادر شوهرم سعادت آباد زندگی میکنه و من رفت و آمد دارم ، خیلی محله با کلاس و آرومیه

  • رامین همتی
    1 , 10 , 1400 در 1:02 ب.ظ

    واقعا جای شیک و ترتمیزیه عالیه برای سکونت

  • رحیمی نژاد
    17 , 12 , 1400 در 7:37 ق.ظ

    سعادت آباد جای خیلی شیک و لاکچریه فقط ترافیکش اذیت کننده است یکم

  • پارسا
    17 , 12 , 1400 در 12:55 ب.ظ

    سلام
    من یک سالی میشه سعادت اباد زندگی میکنم جای خیلی اروم و با امکاناتیه

    • ساناز
      21 , 06 , 1401 در 1:06 ب.ظ

      کدوم خیابون سعادت اباد خوبه برای زندگی؟

  • جعفریان
    25 , 12 , 1400 در 2:57 ب.ظ

    سعادت اباد جای خیلی باکلاس و خوب و ارومی واسه زندگیه اپارتمان های شیکی داره فقط یکم قیمت بالا هستن خونها

  • Arta
    26 , 02 , 1401 در 1:39 ق.ظ

    واقعا جامع و مفید بود ممنون از شمااا❤️

    • آسمانی
      6 , 05 , 1401 در 1:38 ق.ظ

      سلام
      بهترین محله سعادت آباد کجاست هست؟
      منظورم بالا،مرکز و پایین سعادت آباد هست.
      و از لحاظ قیمتی چقدر تفاوت دارند؟
      تشکر

  • محمدرضا احمدی
    8 , 04 , 1401 در 2:31 ب.ظ

    سعادت آباد یکی از منطقه های لاکچری و دنج تهرانه و زندگی کردن توی اونجا بی نظیره

افزودن دیدگاه