نمایشگاه بین المللی تهران / اطلاعات کامل + نقشه و تصاویر ☑

نمایشگاه بین المللی تهران

آنچه در این مقاله می‌خوانید

عبارات پرجستجوی کاربران : نمایشگاه بین المللی تهران ، آدرس نمایشگاه بین المللی تهران ، نقشه نمایشگاه بین المللی تهران ، سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران ، مترو نمایشگاه بین المللی تهران ، نمایشگاه بین المللی تهران ۱۴۰۱ ، نمایشگاه بین المللی تهران brt ، نمایشگاه بین المللی تهران drive ، نمایشگاه بین المللی تهران کجاست ، نمایشگاه بین المللی تهران html ، نمایشگاه بین المللی تهران online ، نمایشگاه بین المللی تهران 1401 ، 1401 نمایشگاه بین المللی تهران ، 35 نمایشگاه بین المللی تهران ، سالن 40 نمایشگاه بین المللی تهران ، سالن 41 نمایشگاه بین المللی تهران ، نمایشگاه بین المللی تهران سالن 5 ، سالن 5 نمایشگاه بین المللی تهران ، سالن 6 نمایشگاه بین المللی تهران ، سالن 7 نمایشگاه بین المللی تهران ، نمایشگاه بین المللی تهران سالن 8 و 9 ، سالن 8 و 9 نمایشگاه بین المللی تهران

دانلود نقشه با کیفیت تهران

آشنایی با نمایشگاه بین المللی تهران :

مجموعه نمایشگاه های بین المللی تهران واقع در پایتخت بزرگ ایران که بعنوان یکی از بزرگترین و مهمترین مراکز اقتصادی و تجاری کشور ایران شناخته میشود ، با بهره گیری از فضای مناسب و امکانات مطلوب و همچنین تسهیلات منحصر به فرد نمایشگاه های بین المللی تاکنون توانسته که میزبان بسیاری از رویداد های داخلی و بین المللی باشد . نمایشگاه بین المللی تهران بهمراه نیروهای متخصص و مدیریت کارآمد ، بستر فوق العاده ای را برای برگزاری رویداد های تخصصی و بین المللی  برای تولید کنندگان داخلی و خارجی فراهم کرده است .  

مشخصات کلی نمایشگاه بین المللی تهران :

نمایشگاه بین المللی تهران در زمینی بالغ بر 850 هزار متر مربع ساخته شده است که این فضای وسیع ، شامل بخش های زیر میشود :

– 38 سالن نمایشگاهی مجموعا به مساحت 120 هزار متر مربع 

– فضای باز نمایشگاهی به مساحت 35 هزار متر مربع

– محوطه فضای سبز به مساحت 220 هزار متر مربع

– مسیر های دسترسی به سالن ها ، 210 هزار متر مربع

– مسجد حضرت ابراهیم به مساحت 1200 متر مربع

الباقی مساحت نمایشگاه بین المللی تهران به پارکینگ ها و مسیرهای ورودی این مجتمع اختصاص یافته است .

موقعیت مکانی نمایشگاه بین المللی تهران

نمایشگاه بین المللی تهران در شمال تهران و شمال غربی منطقه 3 شهرداری تهران واقع شده است . این مجموعه از سمت شمال با منطقه 1 و محله ولنجک ، از سمت غرب با منطقه 2 و محله سعادت آباد ، از سمت جنوب با مجموعه ورزشی انقلاب و محله آرارات و در نهایت از سمت شرق با سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی و محله امانیه همسایه است .

آدرس نمایشگاه بین المللی تهران کجاست ؟ مسیرهای ورودی و پارکینگها

آدرس نمایشگاه بین المللی تهران : تهران – بزرگراه شهید چمران شمال – بعد از پل یادگار امام

البته مسیرهای دسترسی به نمایشگاه به مبدا مراجعین نیز بستگی دارد . از این رو تصمیم گرفتم تا در ادامه این مطلب درب های ورودی و پارکینگ های نمایشگاه را خدمت شما عزیزان معرفی کنم :

درب شمالی نمایشگاه بین المللی تهران :

این ورودی در قسمت شمالی نمایشگاه یعنی از سمت بزرگراه چمران برای خودرو و عابرین پیاده قابل دسترسی است .

پارکینگ طبقاتی شماره 1 از مسیر چمران جنوب _ بعد از پمپ بنزین – مسیر کنار گذر و پارکینگ طبقاتی شماره 2 از مسیر خیابان یمن – خیابان رشید فضل الله قابل دسترسی برای بازدید کنندگان محترم هستند . ورودی شمالی مخصوص پیاده نیز از پل عابرپیاده نرسیده به چهارراه پارک وی میباشد .

درب جنوبی نمایشگاه بین المللی تهران :

برای سهولت بیشتر در دسترسی عموم مردم به نمایشگاه بین المللی تهران همچنین دو درب در جنوب و جنوب غربی این مجموعه برای مراجعین تعبیه شده است :

درب جنوب غربی نمایشگاه بین المللی تهران :

این درب بعنوان راحت ترین مسیر دسترسی به سالن های خلیج فارس ، میلاد و سالن های 35 ، 38 ، 40 ، 41 شناخته میشود . مسیر ورودی این درب از سمت بزرگراه نیایش – خیابان سئول شمال – جاده اختصاصی نمایشگاه است که از ورودی اول به پارکینگ جنوبی نمایشگاه منتهی میشود . 

 

 درب اصلی نمایشگاه بین المللی تهران : 

این ورودی بعنوان درب اصلی نمایشگاه برای مراجعین و غرفه داران شناخته میشود چرا که تنها درب ورودی با امکان عبور و مرور خودرو ها به داخل نمایشگاه است و درست روبروی باشگاه فرهنگی ورزشی انقلاب قرار دارد . همچنین در مجاورت سالن های 7 ، 8 ، 9 و 27 نمایشگاه قرار گرفته است .

تاریخچه ساخت و برگزاری نمایشگاه بین المللی تهران :

تاریخچه ساخت این نمایشگاه به دوره حکومت پهلوی در ایران بازمیگردد . در سال 1338 هجری شمسی ، کلنگ آغاز ساخت بزرگترین مجموعه نمایشگاهی در ایران به زمین خورد .ساخت این مجموعه نمایشگاهی در حدود 10 سال طول کشید و سرانجام مجموعه نمایشگاه یسن المللی تهران در سال 1348 افتتاح شد و به بهره برداری رسید .

 

 

اولین رویداد برگزار شده در نمایشگاه بین المللی تهران ، نمایشگاه آسیایی نام داشت که مدت 21 روز و با حضور نمایندگان 33 کشور برگذار شد . نمایشگاه بین المللی تهران در سال 1355 به عضویت اتحادیه UFI (فدراسیون نمایشگا های بین المللی ) و BIE (اتحادیه جهانی نمایشگاه های بین المللی ) درآمد .

نقشه نمایشگاه بین المللی تهران

مساحت بالای مجموعه نمایشگاه بین المللی تهران  باعث شده تا در هنگام ورود به این مجموعه عظیم نمایشگاهی ، نیاز داشته باشید که جای گذاری سالن هارا از روی نقشه بیابید تا در این مجموعه گم نشوید ! زیرا نمایشگاه بین المللی تهران دارای 38 سالن نمایشگاهی است و بهتر است که مراجعان قبل از ورود به این مجموعه ، سالن مد نظر خودرا از روی نقشه بیابند و از درب نزدیک به همان سالن وارد نمایشگاه شوند .

دسترسی به نمایشگاه بین المللی با مترو و اتوبوس

اگر با خودروی شخصی به نمایشگاه بین المللی تهران مراجعه میکنید ، میتوانید از مسیر های گفته شده در بالا خود را به پارکینگ های نمایشگاه برسانید و پس از پارک خودرو در پارکینگ به سالن ها مراجعه کنید . اما برای آن دسته از دوستانی که میخواهند با مترو و اتوبوس خود را به نمایشگاه برسانند نیز مسیر هایی وجود دارند که در ادامه به معرفی آنها میپردازیم :

 نمایشگاه بین المللی تهران با مترو :

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که برای سفرهای درون شهری خود ، مترو را ترجیح میدهید باید به شما بگویم که برای مراجعه به نمایشگاه تهران باید ابتدا خود را به ایستگاه های متروی تجریش ، شهید صدر و یا حقانی برسانید و پس از آن با اتوبوس یا تاکسی خود را به نمایشگاه برسانید .

نمایشگاه بین المللی تهران با BRT :

روش دیگری که میتوانید خود را به نمایشگاه برسانید و دردسر کمتری دارد و به نوعی مستقیم هم حساب میشود این است که خود را با خط 4 سامانه brt معروف به سامانه افشار که از ترمینال جنوب آغاز و به پایانه افشار ختم میشود به ایستگاه نمایشگاه برسانید و سپس از مسیر پیاده رو وارد نمایشگاه شوید .

رویداد های برگزار شده در نمایشگاه بین المللی تهران :

با توجه به گستره فعالیت مجموعه نمایشگاه بین المللی تهران ، همه ساله رویداد های مهمی در بخش های مختلف صنایع ایران در این مجموعه برگزار میشود . برای جوابگویی به بار ترافیکی مراجعین مختلف به این نمایشگاه ، نحوه برگزاری رویداد ها از برپایی نمایشگاه های بین المللی جامع و متمرکز به نمایشگاه های بین المللی با موضوعات تخصصی تغییر یافته است و با توزیع زمان برگزاری این نمایشگاه ها در ماه های مختلف سال از حجم مراجعه یکباره به نمایشگاه کاسته شده است . 

 

 

مهمترین رویداد سالانه این مجموعه برگزاری نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در این محل است که همه ساله بازدیدکنندگان بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب میکند .

 

به همین ترتیب نمایشگاه های تخصصی برگزار شده در طول سال در این مجموعه در زمینه های مختلف صنایع ،  برق ، الکترونیک ، مکانیک ، دکوراسیون ، ساختمان ، نفت و پتروشیمی ، کامپیوتر ، نساجی ، صنایع غذایی ، دامپروری ، کشاورزی ، گردشگری ، تبلیغات ، بهداشت و معرفی و عرضه محصولات تولیدی کشورهای دوست و همسایه و بسیاری از زمینه های تخصصی تولیدی و فنی و مهندسی بوده است 

.

 

 تمامی رویداد های برگزار شده طبق تقویم رسمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار میشوند .

لازم به ذکر است که در طول سال های 1366 تا 1385 به مدت 19 سال ، نمایشگاه کتاب تهران هم در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگذار میشد که از سال 86 بدلیل حجم ترافیک بالای منطقه به مصلی امام خمینی انتقال یافت . 

امکانات نمایشگاه بین المللی تهران :

امکانات و تسهیلات بسیاری جهت رفاه حال غرفه داران و گردانندگان نمایشگاه به آنها ارائه میشود که عبارتند از : بانک جهت انجام امور خدماتی ، گمرک نمایشگاه ، دفاتر بیمه ، رستوران و کافی شاپ ، سالن سخنرانی و نمایش فیلم ، سالن کنسرت میلاد ، چاپخانه جهت امور چاپ و تکثیر ، آتش نشانی ، هلال احمر ، کافی نت و خدمات کامپیوتری ، خدمات ساخت و تجهیز غرفه ، پارکینگ و …

ساعات بازدید از نمایشگاه بین المللی تهران :

از آنجایی که نمایشگاه های مختلفی در طول سال در این مجموعه نمایشگاهی برگذار میشود ، نمایشگاه بین المللی تهران همه روزه از ساعت 9 صبح تا 17 بعد از ظهر پذیرای میهمانان گرامی و مراجعین و بازدید کنندگان محترم میباشد .

میدونستید میتونید با ثبت دیدگاهتون مقاله را تکمیل کنید ؟

4.5/5 - (17 امتیاز)

نظر

  • بابک
    12 , 05 , 1401 در 1:12 ق.ظ

    دو تا سوال داشتم ، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید ، نمایشگاه صنعت ساختمان امسال هم در نمایشگاه بین المللی برگذار میشه ؟ و تاریخش چه روزی هست؟

    • هوشمند
      20 , 05 , 1401 در 6:39 ق.ظ

      با سلام بله ، امسال از ۲۱ مرداد شروع میشه

  • Saeed ahmadi
    20 , 05 , 1401 در 1:05 ب.ظ

    نمایشگاه بین الملی تهران،خواستگاه جون هایی که از اینجا با دستاورداشون بالاتر و بالاتر میرن در عرصه جهانی

  • احمدی
    4 , 01 , 1402 در 2:52 ق.ظ

    سلام خسته نباشید ممنون از اطلاعات خوبتون من قصد دارم جایگاه تبلیغاتی رو فعال کنم اما کد فعالسازی برام نیومده میشه راهنمایی کنید

  • میلاد
    19 , 03 , 1402 در 2:38 ق.ظ

    نمایشگاه بین المللی تهران در کدوم محله قرار گرفته؟

افزودن دیدگاه