محله باغ فیض تهران منطقه 5 کجاست؟ | نقشه | خرید ، فروش ، رهن و اجاره ، آپارتمان مسکونی تجاری ☑

نمودار ارزیابی کلی محله

دسترسی های اتوبانی
عالی
دسترسی به مراکز خرید
خوب
آب و هوای محله
عالی
بافت مسکونی
نوساز

آنچه در این مقاله می‌خوانید

آگهی های ویژه در منطقه 5 تهران​

دانلود نقشه با کیفیت تهران

0 تا 100 اطلاعات محله زیبای باغ فیض را در این مقاله بخوانید

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و بزرگوار مجموعه 021 هوم ، اگر آشنایی مختصر با وب سایت ما داشته باشید متوجه می شوید که ما یک دانشنامه املاک را برای شما تدارک دیده ایم که با مطالعه آن می توانید به اطلاعات بسیار خوبی در مورد آشنایی با مناطق و شهرک های سرتاسر تهران دست پیدا کنید.

پس از معرفی مفصل غرب تهران و مناطق آن به بررسی و معرفی تک تک محله های غرب تهران می پردازیم.

باغ فیض تهران یکی دیگر از محله های زیبا و سرسبز غرب تهران می باشد. این محله با قدمت بیش از 5 قرن، یکی از محبوب ترین محله های غرب تهران در میان شهروندان غرب و خریداران می باشد.

برای همین تصمیم گرفتم تا راجع به محله باغ فیض منطقه 5 تهران، یک مقاله کامل و مختصر مفید آماده کنم تا کمک کوچکی به افرادی که قصد خرید خونه، راه اندازی کسب و کار و یا دریافت خدمات ساختمان و املاک در باغ فیض رو دارند، کرده باشم.

 

باغ فیض تهران کجاست؟ آشنایی با محله باغ فیض منطقه 5 تهران

خرید خانه در منطقه ۵ تهران و بطور کلی محدوده‌ی غرب تهران، این روز ها متقاضیان زیادی پیدا کرده است. در بین محله های منطقه ۵ تهران، محله هایی هم هستند که قدمت بالایی دارند و به نوعی دنج تر و آشناتر هستند به همین دلیل افراد بسیاری تمایل به خرید خانه در این محلات را دارند. محله‌ی باغ فیض تهران یکی از همین محله ها است. ما در این مقاله به معرفی کامل این محله، تاریخچه، دسترسی ها و همه‌ی مواردی که برای خرید آپارتمان در باغ فیض باید بدانید، می‌پردازیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

تاریخچه محله باغ فیض و درخت قدیمی حضرت ابوالفضل

باغ فیض در گذشته نام یکی از روستاهای قدیمی و سرسبز در شمال غرب تهران بوده که بدلیل قرار گرفتن در کوهپایه و نزدیکی به دره‌ی فرحزاد، دارای آب و هوای بسیار مطلوبی می باشد. بر اساس سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۳۵، ۱۹۰ نفر آقا و ۱۴۵ نفر خانم در این روستا زندگی میکرده اند. قدمت این روستا، طبق گفته‌ی اهالی و با توجه به سن درخت توت بزرگی که در میدان اصلی باغ فیض قرار دارد و مردم آن را به نام درخت حضرت ابوالفضل میشناسند، بیش از ۷۰۰ سال تخمین زده شده است. براساس آخرین سرشماری صورت گرفته قبل از انقلاب اسلامی، باغ فیض دارای حدود ۲۷۰ خانوار بوده است. ناگفته نماند که این محله تا سال ۷۰ بخشی از شمیرانات بود.

همسایه های محله ی باغ فیض تهران:

باغ فیض محله‌ی وسیعی است که از سمت شمال با محله‌ی پونک و سردار جنگل از غرب با محله‌ی جنت آباد جنوبی از جنوب با محله های مهران و محله اباذر و از شرق با محله ‌ی هما همسایه است.

 
باغ فیض منطقه چند تهران است

بافت مسکونی باغ فیض تهران چگونه است؟

باغ فیض دارای یک بافت ترکیبی از خانه های ویلایی قدیمی با معماری زیبا و در کنار آن ساختمان های تازه ساخت شیک و مدرن است که اکثر آنها در یک دهه اخیر بنا شده است. باغ فیض به دلیل قرارگیری در یکی از بهترین نقاط غرب پایتخت، محله ی مناسبی برای خرید ملک و سرمایه گذاری است.

 

اهالی باغ فیض / ارزیابی شهروندان باغ فیض تهران

باغ فیض تهران به دلیل دارا بودن پاساژ ها و مراکز خرید و امکانات خوب و دسترسی عالی، افراد بسیاری را راغب می‌کند تا به این منطقه مهاجرت کرده و باغ فیض را برای سکونت خود انتخاب کنند. در محله باغ فیض تقریبا همه نوع از قشر مردم در این منطقه سکونت دارند اما بیشتر افراد این محل به اقتضای شغل و شرایط محله تاجر و کسبه هستند. همچنین اهالی این محله با توجه به وجود مراکز آموزشی و فرهنگی متعدد، از سطح سواد بالایی برخوردار هستند.

دسترسی های اتوبانی محله باغ فیض چگونه است؟

محله‌ی باغ فیض، دور تا دور توسط کمربند اتوبانی احاطه شده که مهمترین آنها اتوبان شهید همت در شمال، اتوبان شهید ستاری در غرب، اتوبان حکیم در جنوب و اتوبان شهید اشرفی اصفهانی در شرق محله باغ فیض قرار دارد که از طریق همین دسترسی ها می توان وارد شریان های اصلی شهر شد و به اتوبان های دیگری همچون نیایش، شهید باکری، یادگار امام و… رسید.

دسترسی باغ فیض تهران به حمل و نقل عمومی چگونه است؟

برای دسترسی به نقاط مختلف این محله خطوط تاکسیرانی و اتوبوسرانی راه اندازی شده که مهمترین آنها ایستگاه های BRT باغ فیض و تیراژه در شرق باغ فیض و اتوبان شهید اشرفی اصفهانی قرار دارند. همچنین ایستگاه مترو اشرفی اصفهانی نیز به تازگی در نزدیکی محله باغ فیض راه اندازی شده است.

مکان های تجاری و تفریحی باغ فیض / آخر هفته های باغ فیض کجا بریم؟

خوشبختانه باغ فیض از لحاظ دسترسی به مراکز تفریحی و مراکز خرید در سطح بالایی قرار دارد.

مرکز خرید تیراژه ۱، قدیمی ترین مرکز تجاری ساخته شده در محله باغ فیض می باشد که از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرد و بیشتر به شهربازی سرزمین عجایب که در طبقه آخر آن قرار دارد، معروف است. از دیگر مراکز تفریحی در باغ فیض، مجتمع بزرگ کوروش مال است که مجموعه ای از بزرگترین برند های پوشاک و اکسسوری را در خود جای داده است. بعلاوه‌ فودکورت از برند های معتبر غذایی و پردیس سینمایی کوروش که دارای چندین سالن برای اکران فیلم های روز ایران و جهان است و مرکز خرید آرمان در خیابان ۲۲ بهمن در محله باغ فیض قرار دارد.

پارک های معروف باغ فیض با درختان سرسبز و قدیمی

باغ فیض که یکی از محله های خوش آب و هوای غرب تهران محسوب می شود. این محله دارای بوستان های سرسبز و قدیمی بسیاری است که در این میان می توان از بوستان میخک (اشرفی -امام حسین)، بوستان فرشته (خیابان مهستان)، بوستان مهتاب (خیابان جنت)، بوستان نوید (شهید ستاری)، بوستان شمشاد (خیابان ۲۲ بهمن) و بوستان کاج بعنوان بزرگترین و معروف ترین پارک های این محله نام برد.

مراکز درمانی و بیمارستان های محله باغ فیض تهران

مرکز خدمات درمانی فروغ، مرکز پزشکی باغ فیض، بیمارستان آفتاب، بیمارستان سلامت فردا (خیابان ناطق نوری )

مراکز مذهبی باغ فیض / محله عاشقان اهل بیت

این محله همچنین دارای مراکز مذهبی فراوانی می باشد. هیأت عزاداری حاج مجید بنی فاطمه در این محله، هر ساله میزبان تعداد زیادی از عزاداران اباعبدالله است. امام زادگان جعفر و حمیده خاتون که از نوادگان موسی بن جعفر (ع) هستند هم در این محل دفن شده اند و خانواده های بسیاری برای انجام مراسمات مذهبی به این امامزاده که حیاط آن هم با درخت های چنار قدیمی مزین شده، مراجعه می کنند.

نتیجه گیری در مورد خرید آپارتمان در محله باغ فیض تهران

باغ فیض محله ای با اصالت است که در منطقه ۵ شهرداری تهران و در میان انبوهی از دسترسی های محلی قرار دارد که دارای امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی می باشد و از نظر قیمتی هم بخواهیم در مورد آن صحبت کنیم باید بگویم که این محله خیلی محله خوبی برای، سرمایه گذاری و سکونت است.

قیمت خرید و اجاره واحد آپارتمان در محله باغ فیض منطقه 5 تهران

اجاره و خرید آپارتمان در باغ فیض تهران بستگی به سال ساخت و نوع مصالح به کار رفته در آن متفاوت است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان درمورد خرید مسکن و سرمایه گذاری، می‌توانید با کارشناسان ما در بخش آگهی ها تماس حاصل نمایید.

شما عزیزان اگر قصد خرید یا سرمایه گذاری در این منطقه را دارید، میتوانید با مشاور‌ه‌ی رایگان «۰۲۱هوم» و اعتماد به شبکه‌ی جامع مشاوران املاک معتبر در این منطقه، خرید خود را به آسانی و با امنیت خاطر پیگیری کنید.

میدونستید میتونید با ثبت دیدگاهتون مقاله را تکمیل کنید ؟

4.7/5 - (12 امتیاز)

نظر

  • سوری
    1 , 10 , 1400 در 11:26 ق.ظ

    خسته نباشید باغ فیض پروژه آماده تحویل چی دارین

  • Neda
    17 , 12 , 1400 در 2:16 ق.ظ

    خسته نباشید
    باغ فیض از لحاظ خرید بسیار پیشرفته و خوبه

  • هانیه
    17 , 12 , 1400 در 2:18 ق.ظ

    سلام روز بخیر
    قیمت خرید مسکن در محله باغ فیض از چ رنجایی شرو میشه؟

  • صادق خان
    17 , 12 , 1400 در 2:19 ق.ظ

    باغ فیض پارک ها و بوستان های خوش آب و هوایی داره و جای خوبی برای خرید مسکن و زندگیه

  • محدثه رحمتی
    17 , 12 , 1400 در 7:13 ق.ظ

    باغ فیض یکی از بهترین محله های منطقه پنجه و دسترسی و امکاناتش عالیه

  • نیما
    24 , 12 , 1400 در 1:57 ق.ظ

    باغ فیض واقعا محله ی بی نظیریهه😍😍
    ممنون بابت اطلاعات دقیق خیلی خوب بود

  • الهام
    24 , 02 , 1401 در 12:10 ب.ظ

    باغ فیض جای بسیار خوب و مجهزی برای خرید و قیمت های مناسبیم داره

  • فرشته
    24 , 02 , 1401 در 12:13 ب.ظ

    قیمت خرید خونه با چ رنجایی شروع میشه؟
    با 700میلیون تومن میشه خرید یا رهن کرد؟

افزودن دیدگاه